Gebruikersonderzoek Studentenrestaurant Odisee Hogeschool Brussel

In opdracht van Odisee Hogeschool onderzochten onze productontwikkelaars de gebruikersflow van het nieuwe studentenrestaurant. Deze verliep zeer stroef tijdens de piekuren, ondanks de recente vernieuwingen.

Door het uitvoeren van een gestructureerd gebruikersonderzoek (customer journeys, bevragingen, observatie, …) en het regelmatig aftoetsen bij personeel en directie, werd de studie succesvol afgerond, met meerdere verbeteringstrajecten die de hogeschool kan uitvoeren. Deze mogelijke trajecten werden opgedeeld op basis van de te investeren kost. Bij het meest uitgebreide plan werd de herstructurering en renovatie van de keuken mee in achting genomen.

De studie omvatte ook een nieuw communicatieplan en een rebranding van het studentenrestaurant, aangezien bleek dat de niet-eenduidige communicatie een grote rol speelde in het opstroppen van de flows.

Odisee_Mineen_Plan_NT_Scen1_Flow2.jpg

 

Customer flows 2.png
Communicatie_Mockup.png