Branding Bureau ADAM

2020 betekende niet alleen een nieuw decennium, maar ook een nieuwe naam voor het Antwerpse Architecten Atelier. Vanaf heden gaat deze gevestigde waarde verder onder de naam: bureau ADAM.

BusinessCard_01.jpg
ADAM_Bussinesscard_bruno-01.jpg
ADAM_BRANDBOOK_INVERSE-23.png

Opbouw

De vorm van de A werd tot in detail uitgewerkt. De cirkelvormige uitsparingen werden opgebouwd met 3 cirkels van gelijke grote, waarvan tevens de diameter even groot is als de totale lengte én breedte van de figuur.

ADAM_BRANDBOOK_INVERSE-26.png

Referentie naar AAA

De A van Adam refereert naar de A die werd gebruikt in het logo van Antwerps Architecten Atelier (een traditionele Serif A). Deze was gebaseerd op de originele drukletter die gebruikt werd door Plantijn bij de eerste drukpers. Door het combineren van de iconische A met een modern serif-font, bekomen we een uniek en hedendaags logo dat, ondanks zijn verfrissende look, ook expertise en kennis uitstraalt.

ADAM_BRANDBOOK_INVERSE-27.png

Basisfont

Om verwarring te voorkomen en ervoor te zorgen dat er een visuele eenheid zit in alle documenten die door bureau ADAM worden opgesteld, werd een duidelijk font gekozen en gedefinieerd. Dit font en het gebruik ervan moet ten allen tijde gerespecteerd worden.

ADAM_BRANDBOOK-24.png

Businesscards

In het ontwerp van de businesscards werd veel ademruimte gelaten. De minimalistische en strakke vormgeving zorgt voor een luxueuze en duidelijke uitstraling. Dit loopt in dezelfde trend als de design drivers voorschreven bij de rebrandingsfase.

ADAM_BRANDBOOK_INVERSE-25.png